Lördag och söndag i Malmö och Köpenhamn

Igår startade vi dagen på bästa möjliga sätt: HOTELLFRUKOST. Jag tyckte frukosten var superbra på hotellet, allt kändes fräscht och jag hittade mycket jag ville (och kunde) äta trots att jag är lite begränsad i och med att jag inte kan äta t.ex brie, skinka, salami osv.

Vårt hotell låg i Malmö så efter frukosten tog jag och mamma en sväng på stan där och köpte bland annat stödstrumpor åt mig haha. Sedan tog vi tåget över till Köpenhamn där vi gick ett varv på ströget innan det var dags för lunch. Vi chansade och klev in på ett litet ställe som hade wok vilket visade sig vara en lyckträff. Man fick välja allt innehåll själv och blanda hur man ville och det var supergott! När lunchen var intagen gick vi en promenad där målet var att ta sig till statyn av sjöjungfrun men egentligen var det ju själva promenaden som var härlig, att promenera runt och titta på hus, parker och statyer.

(null) (null) (null) (null) (null) (null)

Vi avslutade Köpenhamn på ett mysigt fik som sålde en massa choklad och bubbel och sedan tog vi middagen i Malmö. Det blev på ett tapasställe som hette Mosaik. Utanför såg det inte mycket ut för världen, vädret var dåligt och de hade en helt tom uteservering men vi klev in och tittade och det var supermysigt! Och maten var fantastiskt god :)

(null)

Idag bestämde vi oss för att stanna i Malmö efter frukost och utcheckning. Vi gick och shoppade lite mer och åt en lätt lunch innan vi tog tåget över till Köpenhamn igen och åkte då direkt till flygplatsen där det blev ännu mer shopping och fika. Flygplatsen i Köpenhamn är ju toppen! Massor av bra affärer, fik och matställen. Nu sitter vi på flyget så nu är det bara det tråkiga kvar på denna resa: flygningen hem haha. Jag gillar inte att flyga, det är tråkigt och jag mår alltid konstigt efter att jag flugit. Skönt att det bara tar drygt en timme. När jag kommer hem är barnen dessutom hemma efter sin "pappavecka". Åh, längtar massor efter både dem och Emil! ❤️

Detta skrev jag på flygplanet då men hade inget nätverk där så det får komma upp nu. Är hemma sedan några timmar, barnen sover och jag och Emil myser i soffan till en serie. Ska bli skönt att sova i sin egen säng igen i natt 😊