helgen

Som vanligt har helgen bara rasat förbi. I fredags var jag och Vanna på öppna förskolan på förmiddagen och åkte sedan en sväng till IKEA med pappa/morfar. Att han ens orkar ses är en lycka numera i och med hans sjukdom! Vi tittade på olika byråer för att han ska ha en ny till sin lägenhet men köpte ingen. Sedan åkte han med och hämtade barnen i skolan och tog med dem för att panta. Det är en grej de har, att tjejerna får panta hans pant och sedan köpa något för pengarna haha. 

När de kom hem gjorde vi egen pizza och tog en tidig kväll för på lördagen hade Elise sin första basketträning kl 9.00 ute i pershagen! Hon tyckte det var jättekul så det ska bli kul att se henne fortsätta med det 😊 Hoppas att Liv också får plats i något lag snart. Efter träningen skulle Elise på kalas på lekland och vi stannade och lät Liv leka också. På kvällen blev det tacos och mello (vilket jag inte var ett dugg engagerad i  haha).

På söndagen skulle Liv och Elise sjunga med kören på en gudstjänst och sedan skulle vi på kalas för Nova som fyllt 4 år under veckan. Men Vanna var superförkyld igen, rosslade, snorade och hostade. Stackars bebis ❤ som tur var ändå vid gott mod men sist hon var snorig en helg körde vi på som vanligt eftersom hon verkade pigg ändå men då höll det i sig hela veckan efter så vi bestämde att vi inte ville utsätta henne för en massa nya baciller utan ta det lugnt. Kören kunde vi inte ställa in så det gick vi och tittade på men sen åkte vi hem och bara tog det lugnt. 

Tjejerna utanför kyrkan. Detta är dörren in till öppna förskolan och även till kören. 

Jag brukar ju som sagt gå på öppna förskolan i kyrkan med Vanna och förra veckan började de prata lite dop med mig. Vi hade inte tänkt döpa Vanna och Elise är ju inte heller döpt. Men eftersom alla syskonen hemma hos Elises pappa är döpta nu så pratade jag och Elise lite om det i torsdags och hon funderade på om hon ville döpas också. Sedan på fredagen så började det pratas dop på öppnis och jag fick då veta att de ska ha en friluftsgudstjänst i vår och att man då kan välja att döpa sina barn i sjön under gudstjänsten. Jag kände direkt att Elise skulle gå igång på detta och det hade jag rätt i. Så troligtvis kommer hon att döpas i vår, av helt egen vilja haha. Börjar ju direkt fundera på dop för Vanna också då. Emil är inte glad 😂

Var tvungen att testa dopklänningen på henne. Kolla vad söt! 😭 




Barn och familjeliv, Dagboksanteckningar | |
Upp